יום שישי, לקראת 11.00, נכנסים לארוחת בוקר. בחוץ כל השולחנות תפוסים, כי מזג אויר יפה, אז נכנסים פנימה. השולחן שמוקצה לנו: חדר פנימי, מול החלון והדלפק מהם המטבח מוציא מנות (מה שיתברר הלאה כמהותי...).
מקבלים את התפריט לעיון. עוברות כ-7-8 דקות בלי שאיש מתייחס אלינו,...אז תופסים את המלצר שעבר ושואלים אם אפשר להזמין. הוא חוכך בדעתו רגע, ואומר שכן.
מזמינים את הדבר הפשוט ביותר: ארוחת תשבי זוגית, ביצה עין אחת וביצה מקושקשת, עם לחם המחמצת שבו המקום מתהדר. נשמע מבטיח. בינתיים מקבלים כוס מיץ אחת וקפה אחד.
אחרי כ-10 דקות מבחינה בת הזוג כי על הדלפק מונחות מנות שנחזות להיראות כארוחה שלנו (התרענו שמקום הישיבה הוא מהותי..).
נוקפת עוד כמעט 5 דקות, בלי שאיש בא לאסוף את המנות, ולכן היא שואלת את איש המטבח אם זו ארוחת תשבי זוגית ונענית כי כך הדבר. משכך, היא מודיעה כי לא נאכל ביצים קרות, והמטבח אוסף את המנות להכנת ביצים מחדש.
לוקח עוד כ-5 דקות עד שהמנות יוצאות ומונחות על הדלפק (לוקח זמן להכין ביצה עין ומקושקשת..) ואז הן (הביצים, סלטים, מזטים) מוגשות לנו, וזהו.
אחרי עוד דקה שתיים מבינים שאיש לא מגיש שום לחם, ותופסים מלצרית שעוברת כדי להתעניין אם לא מגיע לנו לחם: "בוודאי", היא עונה, "בדרך", ומביאה סלסלה עם חלות. על כן שואלים אם זהו לחם המחמצת (למרות שברור שלא): היא מופתעת, אבל מקבלת את הדין, אוספת את החלות ומביאה לחם מחמצת (מצוין, אגב).
שואלים אותה אם יש מנהל משמרת והיא שולחת מישהי, ששומעת את הסיפור ומבטיחה קינוחים על חשבון הבית (גם נשמע מבטיח..).
הארוחה כשלעצמה בסדר גמור, כולל המזטים (מה כבר אפשר לפקשש??), בעיקר סלטי הטונה והאבוקדו.
בתום הארוחה תופסים שוב את המלצרית (שימו לב: זה לא שהמלצרים ניגשים לברר מה קורה, אם הכל בסדר, אם צריך משהו, אלא יש לתפוס אותם בדרכם לאן שהוא) ומבקשים את כוס המיץ וכוס הקפה הנוספות.
נוקפות עוד למעלה מ-5 דקות, אז תופסים שוב את המלצר דנן לשאול מה המצב, והוא עונה: "בדרך"..
השתיה מגיעה, וסיימנו: או אז מגיעה מנהלת המשמרת עם 2 כוסות יין הבית להציע לנו: מסרבים בתודה. היא שואלת אם נחפוץ בקינוחים: מסרבים שוב בתודה, משום שכבר סיימנו לאכול. מבקשים חשבון ומגלים שקבלנו 10% הנחה כפיצוי (אין טרוניות).
שורה תחתונה: זה יום שישי, מן הסתם היום העמוס ביותר במסעדות שבמדרחוב של זכרון. מן הסתם זו גם אינה הפתעה: הלחץ במסעדה קיים בוודאי כל יום שישי לפני הצהרים. אם כך, צריך לתגבר את המלצרים ובכל מקרה (יום שישי או כל יום אחר) - ללמד אותם שצריך לשרת את הלקוחות: לא שהלקוחות "יתפסו" אותם "על הדרך". נקווה שהמסר יופנם: בהצלחה!עוד